EYES ON: RED, WHITE & BLUE

48H IN PARIS: 5 SPOTS TO VIST ON A WEEKEND GETAWAY (A SECRET TAQUERIA, SHOPPING & A COSY HOTEL)

paris-02

INDEHOLDE REKLAME-LINKS

Tilbage i januar var min kæreste og jeg en weekend i Paris. Vi rejste fredag aften og var retur i København søndag aften. Det blev til 48 timer i Paris, som vi selvfølgelig forsøgte at få så meget ud af som muligt. Grundet en hel del regn fik jeg ikke taget så mange billeder som sædvaneligt. Derfor det lidt “billedelette” indlæg. På trods af regn hyggede vi også dog en hel del og fandt et par nye favorit spots i byen, som jeg har listet længere nede.

Læs også: 48h in Brussels: 11 Cool Spots to Visit on a Weekend Getaway

Vi startede traditionen tro weekenden med en middag i lufthavnen, der lissom så mange gange før bestod af pinchos og bobler hos Paté PatéDa vi landede i Charles de Gaulle stødte vi tilfældigt ind i to venner, som vi delte en taxa med ind til byen. Efter at have tjekket ind på vores hotel i det 8. arrondissement fandt vi den nærmeste bar, hvor vi bestilte et par drinks inden sengetid. Lørdag morgen spiste vi morgenmad på hotellet, hvorefter vi gik afsted mod Rue Saint Honoré og Marni Market (et must på min liste). Efter lidt shopping gik vi videre igennem byen, krydsede Seinen og fandt en café i nærheden af Galerie Maeght hvor vi drak en kaffe.

marni-market-02

tacos-candelaria-paris

Efter at have tanket op på kaffe hoppede vi i en Uber mod en af mine yndlings butikker Merci, hvor vi stødte ind i min fætter, som tilfældigvis netop havde gået Vetements show. Jeg placerede min kæreste på caféen udenfor imens jeg browsede igennem butikken, hvorefter vi gik vi videre til Candelaria, som ligger lige rundt om hjørnet, for at spise en sen frokost. På det lille taqueria endte vi med at sidde og spise tacos og drikke margaritas i flere timer, hvorefter vi kørte tilbage til hotellet for et lille hvil inden aftensmaden. Vi havde desværre ikke booket bord på Pink Mama, hvor vi ville have spist aftensmad, så da vi ankom til restaurant var køen simpelthen for lang. Vi var sent ude og fandt derfor i stedet den første og bedste restaurant, hvor køkkenet stadig havde åbent.

paris-11

wearemad-paris-grand-amour

Søndag tjekkede vi tidligt ud fra vores hotel, lod bagage stå og tog forbi Hotel Grand Amour for at spise morgenmad. Da jeg bookede flybilletterne i december var tanken, at vi skulle have boet på Hotel Grand Amour. Jeg var dog desværre lidt for sent ude og endte derfor med at måtte finde et alternativ. Hotel Grand Amour og lillesøsteren Hotel Amour er dog begge virkelig hyggelige og helt klart et besøg værd morgen, middag og aften. Resten af dagen gik med at slentre igennem Paris og drikke kaffe inden vi gik tilbage til vores hotel for at hente bagagen og tog ud i lufthavnen.

Selvom det blot blev til et kort visit i Paris, så er det alligevel utroligt hvor meget man når at opleve på en weekend. Min kæreste og jeg forsøger at finde plads til små weekend getaways 2-3 gange om året for at komme lidt væk, se noget nyt og spise en masse god mad. Jeg har tidligere fundet nogle ret gode tilbud på Travelbird, som bl.a. resulterede i en weekend i Bergamo nogle år tilbage. En by som vi ikke ellers ville have set, men altså endte med at give sådan et positivt indtryk at vi ofte taler om at tage tilbage.

paris-guide

5 COOL SPOTS TO VIST ON A WEEKEND GETAWAY

• Marni MarketRue Saint-Honoré. Sjove og finurlige accessories og møbler til overkommelige priser. (Butikken har så vidt jeg ved åbent til april 2018)
  • Merci, 111 Boulevard Beaumarchais. Et shopping must.
  • Pink Mama, 20bis, Rue de Douai. Den pink klinkeface siger alt!
  • Candelaria, 52 Rue de Saintonge. Bedste stemning, tacos og margaritas i byen – samt en hemmelig bar i baglokalet.
  • Hotel Grand Amour, 18 Rue de la Fidélité. Paris når det er bedst!