I de enkleste vendinger er en Instagram influencer en person, der har bygget et engageret fællesskab på platformen. Der er ingen specifik mængde af følgere, der giver dig influencer-status.
Vi har samlet en liste af tips til at sætte din Instagram-konto op for success.
Skift til en skaberkonto
Instagram tilbyder tre forskellige typer kontomuligheder: personlig, virksomhed og skaber.
Både forretnings- og skaberkonti er berettiget til at optjene bonusudbetalinger fra Metas skaberinvestering på 1 milliard dollars.
Men hvis du ønsker at vokse og potentielt skabe virale Instagram-posts, skal du sørge for at skifte til en skaberkonto i din apps indstillinger. Den største forskel mellem skaber- og virksomhedskonti har at gøre med musik – hvilket påvirker, hvad du kan oprette på Instagram Reels. Hvis du har en virksomhedskonto, er dine musikvalg begrænset til ophavsretsfri musik. Dette betyder, at du ikke nødvendigvis har adgang til trendlyde. Med en skaberkonto har du adgang til det, der er populært. Du kan stadig sagtens have en blog hjemmeside ved siden af hvor du foretager virksomhedsaktiviteter.
Prioriter at lave Instagram Reels frem for statisk billedindhold
I slutningen af 2021 annoncerede chefen for Instagram Adam Mosseri, at platformen ville prioritere videoindhold. Derudover viste en undersøgelse fra Later, at engagementet for statiske billeder var faldet med 44 % siden 2019 – lige før Reels lanceret i 2020 – hvilket gør billeder til en mindre pålidelig og mindre effektiv væksttaktik.
At producere Instagram Reels kommer med en indlæringskurve. Hvis du overvejer at lave dit første reel, så lav det bare. Du skal ikke bekymre dig om, at det er perfekt, for bare at lave en, hjælper det dig med at lære at blive en bedre skaber.
Efter at du er kommet over den indledende forhindring for at lave dit første reel, er den bedste praksis ved fremstilling af reels, er at få folk til at se dem til de er færdige. Giv dit reel en stærk historie, så den er engagerende hele vejen igennem – uanset om den er et minut lang eller kun et par sekunder. Dette er også en stor grund til, at folk sætter tal i deres Reel-titler. For eksempel “5 ting at vide om X.”
Brug af trendlyd er en anden måde at få flere visninger på dine reels. Den bedste måde at finde populære lyde på er at se reels, besøge din udforskningsside eller ved at gennemse lyde gennem musikwidgetten på Instagram Stories.
Skab kvalitetsindhold
“Kvalitet” indhold på Instagram refererer til to forskellige ting: de tekniske aspekter (dets opløsning, dimensioner osv.) og dets evne til at fange et publikum.
Instagram-algoritmen tager højde for billedkvalitet, og Meta bekræftede, at den prioriterer originalt indhold uden vandmærke. Det betyder, at en video, der er uploadet til Instagram Reels, og som stadig har et TikTok-vandmærke, er mindre tilbøjelig til at præstere så godt som en, der ikke gør.
“Kvalitet” betyder også bare godt eller fornøjeligt – giver du dit publikum noget inspirerende? Sjov? Informativ? Alle de ovenstående? Hvis dit indhold ikke er underholdende eller indsigtsfuldt, vil det være mere udfordrende at få flere tilhængere.
Arbejd hårdt for at tjene penge
Husk at du bliver nødt til at lære, hvordan du administrerer og opsøger forskellige indtægtskilder. Sociale mediers verden tjener du ikke kun penge gennem direkte annoncering, men du bliver nødt til at lede efter sponsorer eller indgå aftaler med brands.
Der er en også en verden af affiliate marketing og merch. Det er når du modtager provision for køb foretaget af dine følgere, enten på dine sponsors hjemmeside, eller få oprettet din egen professionel hjemmeside hvor du kan sælge dine merchandise.